Branże, w których MS Excel jest niezbędny cz. I

Kiedy myślimy o niezbędnych narzędziach w pracy, najczęściej na myśl przychodzi nam telefon czy email. Jednak skorzystanie z arkusza kalkulacyjnego może ułatwić nam pracę podobnie sprawnie, jak te dwa powyższe narzędzia.

1. Branża logistyczna.

Kierowcy: Przechowywanie i praca na danych dotyczących konkretnych kierowców – wypłaty, kilometrówki, urlopy. Ilość informacji dotyczących naszych pracowników bywa znacznie większa niż w innych branżach.

Przejazdy: wszystko może wydawać się łatwe, gdy mówimy o transporcie z punktu A do punktu B. W przypadku tras kombinowanych, dodatkowych przystanków czy wielu punktów przeładunkowych ilość danych dotyczących jednego przejazdu znacznie się zwiększa.

Pojazdy: każdy z pojazdów ma swoje badania techniczne, spalanie, generowane koszty i przypisanego kierowcę. Mając dane dotyczące spalania, możemy określić który z naszych kierowców ma „za ciężką nogę”, jeżdżąc tak, że spalanie dla danego modelu jest zbyt wysokie. Podobnie wysoka częstotliwość wymian układu napędowego może oznaczać nieuważność i nieostrożność. Same pojazdy mogą być również bardziej lub mniej wytrzymałe, co może sugerować nam które sztuki są warte zatrzymania we flocie, a które należałoby lepiej zmienić.

Księgowość: obsługa księgowa frachtów, ładunków, pilnowanie teminów i faktur to bardzo często praca dla całego biura księgowego, a nie jednej osoby. Do tego amortyzacja, koszty, karty paliwowe i leasingi. Na szczęście przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, takich jak MS Excel będziemy w stanie to ogarnąć.

2. Branża budowlana.

Klienci: Dane dotyczące oczekiwań i parametrów budowy naszych klientów. Linki do projektów czy telefony do osób odpowiedzialnych za konkretne zadania.

Pracownicy: Dane związane z ich dostępnością, wydajnością, ocena pracy pracownika. Terminy umów i obowiązkowych badań. Kontakty do kontraktorów, w razie problemów z dostępnością pracownika.

Projekty: Dane dotyczące konkretnych projektów. Wymiary, parametry, materiały. Wszystko to, zebrane w jednym miejscu powinno pozwolić na lepsze zorganizowanie czasu potrzebnego na konkretną budowę.

Materiały: koszt i dostępność. Kilka źródeł dotyczących każdego z niezbędnych materiałów.

Dojazdy: Dane dotyczące aut, ich spalania i zużycia. Obłożenie konkretnego samochodu. Ilość ekip, na które musimy rozłożyć posiadane w firmie auta.

Narzędzia: Warto również zainteresować się co tymi autami wozimy – trwałość i koszt narzędzi, ich zużycie.

 

Pozostała część artykułu na stronie: http://www.szkoleniowia.pl/branze-w-ktorych-ms-excel-jest-niezbedny-cz-ii/

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Excela: https://itschool.pl