Rola link-buildingu w pozycjonowaniu strony internetowej

W procesie pozycjonowania stron internetowych ważną rolę odgrywa tzw. link building. Praktyka ta polega na zdobyciu jak największej liczby linków prowadzących na naszą stronę internetową z różnych źródeł internetowych. Im te źródła internetowe wyższej jakości, tym lepiej.

Bardzo często, jako użytkownicy sieci dostrzegamy na różnego rodzaju forach czy blogach linki z krótkim komentarzem, zwykle delikatnie odnoszące się do tego co na stronie jest napisane. Chociaż czasami kompletnie z tematyką strony niezwiązane. Pozycjonerzy, którzy są odpowiedzialni za pozostawienie na stronie takiego linka, liczą na to że komentarz ten zostanie dostrzeżony przez algorytmy google i połączenie ze stroną docelową poprawi jej wysokość w rankingu.

Złożoność algorytmu powoduje jednak pewną nieprzewidywalność tego procesu. Chociaż wiemy, że dużo, dobrej jakości linków prowadzących do strony poprawia jej pozycję, to nie wiemy do końca co google rozumie pod pojęciami „dużo” czy „dobrej jakości”. Z całą pewnością, po ostatnich aktualizacjach wiemy, że oficjalnie firma stawia na „content” – czyli zawartość, wysoka jakość treści na stronie powoduje to, że strona jest wyżej w statystykach. Czy w takim razie unikalne treści na stronach internetowych są jedyną, słuszną drogą do tego by zostać zaaprobowanym przez google?

Środowisko pozycjonerskie mówi – nie koniecznie. Często widzimy statystyki stron, które wzmacniane przez działalność botów dostają nagle tzw. kopa i lądują o kilka, a czasem kilkanaście pozycji wyżej. Innym jednak faktem jest utrzymanie takiej pozycji przy kolejnych aktualizacjach. Czy stopniowe, powolne budowanie swojej pozycji i zasięgów jest lepsze niż krótkotrwałe korzystanie z botów? W przypadku długofalowo prowadzonego biznesu – jak najbardziej. Zmiany, które może przynieść każda kolejna aktualizacja mogą sprawić, że nasza strona wyląduje z tak wysoką karą od wyszukiwarki, że nasza działalność już się nie podniesie. A przy działalności internetowej to być lub nie być dla firmy.

Idziemy więc na skróty i staramy się wykorzystać wszystkie „brudne” sztuczki, czy budujemy długofalową strategię stosując sprawdzone metody? Wybór należy do Was.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *